onsdag 23 juni 2010

Sommar

Kan det vara så att sommaren börjar komma igång på allvar nu? och kan det verkligen bli så bra att detta härliga väder fortsätter under midsommar också??? Skulle ju vara helt underbart att kunna sitta ute en midsommarkväll, utan vare sig vinterjacka eller regnställ :)


Nu pysslas det och donas för fullt här hemma. Gubben fäller träd och klipper gräs som en tok och jag pysslar som vanligt :) Syr bla. en kasse/påse till kubbspelet av ett gammalt spjälskydd, bli så bra så :) Sen ska ju sill läggas in också, men det känns som om det blir gubbens uppgift, så håller jag mig till brödbak :)


Såg föresten att Sommar med Ernst börja 1 juli, då sitter jag bänkad, han är ju bara så härlig!



Här är efterrätten vi ska äta på midsommarafton; Jordgubbsflan med limesötad phillycréme... hittade den i senaste buffè. Mmmmm bara namnet låter mumsigt, särskillt för en jordgubbsfanatiker som jag! :) Känns nog inte så mastig heller efter all mat!





GLAD MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar